Zgodnie z zasadami debaty, prowadzący zadawali wcześniej przygotowane pytania, zaś uczestnicy, poprzez podniesienie ręki, zgłaszali swoją chęć udzielenia odpowiedzi, na co mieli równo półtorej minuty. Do każdej z wypowiedzi pozostali uczestnicy mogli się odwołać, wymogiem było jednak zadanie oponentowi pytania, na które mógł on potem udzielić odpowiedzi.
Debata okazała się bardzo owocna. Uczniowie chętnie udzielali odpowiedzi na postawione pytania, a także żywo dyskutowali między sobą. W rozmowie pojawiły się nie tylko wątki powiązane ściśle z problemem migracji; uczestnicy rozważyli także kwestię asymilacji imigrantów ze społeczeństwem, dostrzegli również możliwości i zagrożenia dla kultury europejskiej w związku z falą uchodźców z krajów arabskich.
W trakcie debaty uczestnicy, jak i kilkudziesięcioosobowa widownia, poznali odmienne poglądy na omawiany temat, a rzeczowe argumenty, jakie w trakcie dyskusji się pojawiły, dały im szansę na rozważenie problemu ponownie i ukształtowanie swojej opinii.
W imieniu całej grupy Lecture&Debate chciałbym podziękować uczestnikom debaty za merytoryczną dyskusję na tak poważny i wciąż obecny problem. Kolejna debata już pod koniec lutego. Zachęcamy do udziału.
|
|